Back to the roots...



En del har börjar att fotografera med analoga filmkameror, en del lyssnar på musik spelade på grammofon och de gamla "hederliga" LP skivorna.



Är det så att utvecklingen går så snabbt frammåt med det digitala, så man längtar tillbaka till det som var eller för de som inte upplevt det analog at de är nyfikna och vill prova, eller är det så att dagens prylar massproduceras och masskonsumeras så man vill protestera med att te x köpa en äldre begagnad analog kamera i stället en ny digital som är gammal och omodern efter ett år.
Själv har jag min analoga kamera kvar tillsammans med de digitala. En skivspelare planerar jag på att införskaffa trots att jag skänkt bort alla mina skivor. De gamla känns på riktigt på något sätt....

The Bloody Butcher.

När det gäller flugor så har mitt intresse växt mer och mer för de gamla våtflugorna och jag har väl aldrig slutat fiska med dom men det har faktiskt blivit mer och mer de sista två åren.
I dagens enorma media utbud spottas det ut hundratals nya "killer" mönstret i veckan så ibland känns det bara så rätt att ta fram en klassiker.
Jag har alltid beundrat de klassiska laxflugorna likasom de klassiska våtflugorna. Det finns en historia bakom varje fluga att berätta, de har fångat massor med fisk genom århundranden. Det bara andas fiskekultur.
Visst finns dom fortfarande kvar att köpa men i ärlighetens namn så är de så kallade köpe våtflugorna inte så snyggt bundna och oftast väldigt överdressade.
Ska nu i vinter binda en del mönster till mina egna askar och börjar med en Bloody Butcher.

GO FISH!

Kommentarer

Populära inlägg