Förra säsongens flugbindning då vi band gäddflugor tycker jag blev en succé. Vi var ett glatt gäng som hade trevligt när vi skapade dessa gäddmonster. I år så tänkte jag att vi binder så kallade storöringflugor.
Själv har jag under mitt flugfiskeliv bundit och åter bundit flugor för större öring. Jag har fiskat och åter fiskat efter stor öring tillsammans med riktigt duktiga storöringfiskare och samlat på mig kunskap och erfarenhet.
Denna kunskap och erfarenhet delar jag gärna med mig i flugbindningen under dessa kvällar.
Ha ha men inte kanske alla "säkra" ståndplatser... ;-)
Första kvällen är Daniel Bergman från Fly Dressing / Vision med som instruktör. Daniel har fiskat och bundit articulated streamers i många år och är väldigt kunnig i ämnet.
På min Youtube kanal kan du se Daniel binda en Articulated  Sculpin. https://youtu.be/Thq7m7BR4QU
Du som är intresserad skynda dig då att anmäla dig då platserna är begrännsade.
Du bör ha bundit en del flugor för att få ut maximalt av flugbindningsträffarna men behöver inte vara något "proffs" då jag och flera hjälper till.

Jag ser framemot att vi kör igång.
Välkomna!


Kommentarer

Populära inlägg